Terms and conditions

GENERAL CONDITIONS OF THE DISTANCE SELLING CONTRACT OF CSE LTD TRAINING COURSES

For the purposes of these general conditions, the following are defined as:

“PURCHASER” means the entity either company or private individual who makes the purchase of the training course.

CORSIST – ENROLLED”: the person who is to take the course.

MANAGER” means the legal entity (CSE Ltd.) that delivers online or in-person training service, identifying it with its own name, trademark or other distinctive sign;

COURSE SCHEDULE”: the descriptive reference accessible on the cseservizi.it website from which the main features of the course, location, mode of delivery, duration, price and payment method are evident;

“HEADQUARTERS”: course venue, which can be:

“PHYSICS”: in the case of courses involving in-person classes;

“VIRTUAL”: ON-LINE PLATFORM where courses are available in e-learning, blended and videoconferencing modes .

“E-LEARNING PLATFORM”: the telematic environment in which CSE SRL’s e-learning distance learning courses are held, accessible at an address that will be communicated by email to the course user and that he or she can also find within his or her personal area.

ARTICLE 1 – OBJECT OF THE CONTRACT

1.1.
Le presenti Condizioni Generali di Vendita (“Condizioni Generali di Vendita” o, alternativamente, “CGV”) regolano l’offerta e la vendita di corsi di formazione online e in presenza tramite il presente sito web cseservizi.it organizzato e gestito direttamente da CSE SRL.
Per richiedere informazioni e chiarimenti sui nostri corsi è possibile scrivere a: formazione@cseservizi.it

1.2.
CSE srl si riserva il diritto di modificare o integrare in ogni momento le Condizioni Generali di Vendita, che verranno pubblicate sul sito, siete pertanto pregati prima dell’acquisto di consultare l’ultima versione.

1.3.
CSE srl si riserva il diritto di modificare, nel rispetto di quanto previsto dall’art.
135 vicies semel del Codice del Consumo, i termini e le caratteristiche dei Corsi e/o dei Contenuti Digitali del Corso (come infra definito), dandone comunicazione al Cliente, mediante pubblicazione sul Sito.
Gli utenti sono pertanto invitati ad accedere con regolarità al Sito e a consultare, prima di effettuare qualsiasi acquisto, la versione più aggiornata delle Condizioni Generali di Vendita.
Le Condizioni Generali di Vendita applicabili sono quelle in vigore alla data di invio dell’ordine di acquisto e sono disponibili in lingua italiana.

1.4.
Prima di procedere alla trasmissione dell’ordine e, quindi, alla conclusione del contratto di acquisto di un Corso, l’utente è tenuto a leggere attentamente tutte le informazioni che CSE srl gli fornisce tramite il Sito internet, la scheda del corso e le presenti CGV.

ARTICLE 2 – CONCLUSION OF THE CONTRACT

2.1.
Ai sensi e per gli effetti dell’art.
1326 c.c., il contratto a distanza si intende perfezionato nel momento in cui l’ente gestore, CSE SRL, acquisisce conoscenza dell’adesione del Cliente all’offerta formativa mediante la propria iscrizione al Corso prescelto.

2.2.
L’acquirente, perfezionata la procedura di iscrizione e di pagamento della relativa quota riceverà mail di conferma e credenziali per accedere alla piattaforma dedicata al corso e-learning.

2.3 In the case of face-to-face, videoconference or blended courses, the user will receive the related information by email after contacting the company.

ARTICLE 3 – HARDWARE AND SOFTWARE REQUIREMENTS FOR THE USE OF ONLINE COURSES

3.1 In order to access the courses, the end user must possess the indispensable hardware and software prerequisites (personal computer, browser, connectivity, software for reading .pdf, .ppt etc., playing audio and video files, etc.) and must provide for the adjustment of their hardware system and/or their software and/or their Internet connection in case it is necessary, as a result of updates to the platform set up for course delivery.

ARTICLE 4 – CHARACTERISTICS OF THE COURSES

4.1 The characteristics of individual Courses (purposes, methods of conduct, teaching methods, duration, recipients, teaching program, venue and/or location, calendars in the case of face-to-face meetings, teaching materials provided, technologies used, types of tests, certificates, trainers, costs) and registration procedures are described in the respective data sheets that can be viewed on the cseservizi.it website and in the illustrative and advertising materials distributed to the public.

4.2 CSE Ltd. may at any time update the course sheets so it is recommended that you always consult the latest version uploaded to the site before purchasing.

ARTICLE 5 – WAY OF CONDUCTING THE COURSES

5.1.
Nel caso di SEDE VIRTUALE, i Corsi sono fruibili effettuando l’accesso alla piattaforma e-learning con le credenziali che verranno comunicate all’utente o all’azienda (che si occuperà di comunicarle ai dipendenti) tramite email.

Through logging in to the platform, it is possible to download course materials (.pdf, .ppt format etc), view lecture recordings and take the final test.

5.2 The user may in case of malfunction request assistance by writing to the email address formazione@cseservizi.it

5.3 In the case of PHYSICAL HEADQUARTERS, in-person classes of the Courses will be held in specially equipped classrooms.

5.4 CSE Ltd. reserves the right to change the venue (in the same municipality or in neighboring provinces), dates and times of holding an In-Person Course by giving timely notice to the enrollees.

ARTICLE 6 – TEACHING MATERIALS

6.1 The material, in the case of a blended course, videoconference or e-learning, will remain usable on the user’s account for 12 months.
After this time, the account will be deleted and the material will no longer be searchable.
Any different terms will be indicated in the course data sheet.

ARTICLE 7 – COSTS – MODE OF REGISTRATION – MODE OF PAYMENT

7.1.
Le modalità di iscrizione ai Corsi variano a seconda del soggetto acquirente e del tipo di corso.

If the buyer is a company in order to proceed with the registration and purchase of the course, he/she will have to contact the company directly using the established channels (email, instant messaging on the site, telephone) and will be given a dedicated quotation.

If the buyer is an individual (private or freelance), the mode changes depending on the type of course.

For e-learning courses, it is necessary preliminarily:

  • log on to cseservices.co.uk.
  • create your user profile
  • Pay the registration fee by the methods indicated on the website.
  • Wait for the email with credentials to access the dedicated portal where you can enjoy the course remotely

For in-person, videoconference or blended courses, the individual purchaser should still contact the company directly using the above channels.

7.2 For registration and costs of in-person or videoconference courses, the user can: request information at formazione@cseservizi.it; contact the company via instant messaging service; use the contact us box

7.3 Payment can be made by paypal ,bank transfer or credit card through Paypal at the time of course registration.

7.4 Conditions of access to the courses will be provided by email which you will receive within a few days .

7.5 Failure on the part of the Client to pay the balance or an installment by the respective due date will cause the user’s right to attend the Course to lapse.
In this case, CSE Ltd. has the right not to allow the user access to the Course until the overdue payments have been regularized.

7.6 After 15 days have elapsed from the due date without the user having made the payment due, CSE srl has the right to consider the Contract terminated.
The amounts and installments already paid by the Customer shall remain acquired by CSE srl without the Customer having any further claim.

7.7 Payment for Courses purchased through the Site may be made by the payment methods described in the following paragraphs.
Some payment methods may not be usable due to the type of Course purchased and/or the qualification of the purchasing party.
The payment methods actually available to the user in relation to the individual Course will be specifically indicated during the purchase process.

7.7.1 Pay Pal and Credit Card

CSE Ltd. uses the secure payment service “PayPal”.
The buyer can make the payment through his PayPal account or alternatively select the credit card payment method.
In both cases he will be redirected to the PayPal portal that handles the transaction.
In the first case the user will have to log in with his PayPal credentials and will be able to use one of the registered payment methods while in the second case he will be asked to enter his payment card details.
In both cases, the confidential data related to the payment method (e.g., card number, cardholder, expiration date, security code) are encrypted and transmitted directly to the payment manager without transiting the servers that CSE srl uses.
CSE Ltd. does not have access to or store the payment data used by the user to pay for Courses.

7.7.2 Bank Transfer

Payment for Courses purchased on the Site can be made by bank transfer payable to CSE srl. The data to make the transfer to CSE Ltd. for the payment of the Courses are indicated during the check-out, in the appropriate step dedicated to the payment.

CSE Ltd. will charge the amount due from the Customer for the purchase of the Course (“Amount Due”) at the time of purchase and will allow the use of the purchased Course, in the manner set forth in Art.
9 below, only after receiving confirmation of successful payment of such amount.
Confirmation of successful payment is requested to send by email to formazione@cseservizi.it.
The payment slip, indicating as the reason for payment order number, first name, last name and the name of the course

In the event that the payment fails, the order will be considered terminated pursuant to and for the purposes of Art.
1456 civil code. The user will be informed through the failure of the payment and the possibility to try again.

ARTICLE 8 – ACCEPTANCE OF ENTRIES

8.1.
L’iscrizione a un Corso si intende VALIDATA nel momento in cui CSE srl invia all’acquirente la conferma di iscrizione.

8.2.
CSE SRL si riserva la facoltà di non accettare l’iscrizione di un utente per mancato raggiungimento del numero minimo di iscritti o per superamento del numero massimo di iscritti o a causa dell’annullamento del Corso.
In questi casi CSE srl provvederà a darne tempestiva comunicazione al Cliente ed a rimborsare la quota di iscrizione entro 90 giorni.

ARTICLE 9 – COMMUNICATIONS – ASSISTANCE – COMPLAINTS

9.1.
Tutte le comunicazioni relative ai Corsi vengono inviate da CSE srl attraverso l’indirizzo e-mail ed i recapiti telefonici forniti dall’acquirente al momento dell’iscrizione che devono pertanto essere monitorati dal momento dell’iscrizione fino al termine del corso.

9.2.
CSE srl mette a disposizione l’email formazione@cseservizi.it ed un servizio di messaggistica alla quale il Cliente potrà rivolgersi per informazioni, richieste e reclami.

9.3.
Eventuali reclami dovranno essere inoltrati dal Cliente a CSE SRL per iscritto.
CSE SRL si impegna a valutare la fondatezza del reclamo e a comunicare al Cliente l’esito della suddetta valutazione entro 20 giorni lavorativi dal momento in cui il reclamo è pervenuto.
In caso di accoglimento del reclamo saranno indicati al Cliente i provvedimenti posti in atto per risolvere le irregolarità riscontrate.
In caso di esito negativo il Cliente riceverà comunque una comunicazione.

ARTICLE 10 – COURSE CHANGE

10.1.
CSE SRL consente ai propri iscritti di effettuare il cambiamento di data di svolgimento di un corso solo previa comunicazione mezzo mail a formazione@cseservizi.it.
La richiesta di cambio data può avvenire per un massimo di due volte ed entro una settimana dalla data di inizio del corso.

10.2.
Il pagamento del corso deve essere effettuato alla prima iscrizione e non è rimborsabile.

ARTICLE 11 – CONSUMER OBLIGATIONS – COPYRIGHT PROTECTION

11.1.
Il Cliente assume l’obbligo di:

– pay in full the price quoted for the products covered by the purchase proposal, to be made exclusively through the methods indicated in Article 9 above as well as in the data sheets of the courses
– do not give your access credentials to the platform
to third parties – do not share your account with third parties
– fulfill your duty to sign the registers in the case of participation in in-person meetings
– show up at least 15 minutes before the start time of the classes in the case of in-person meetings

11.2.
Inoltre, in applicazione della Legge 22.04.1941 n° 633 e ss.mm.
e ii.
(Legge sul diritto D’autore), l’utente assume l’obbligo di non divulgare il materiale didattico ricevuto dopo l’acquisto del Corso, ovvero non registrare ad uso personale o scopo divulgativo le lezioni in presenza.
Durante le ore di lezione in presenza, infatti, è fatto divieto assoluto di effettuare qualsiasi tipo di registrazione sonora, fotografica o filmica, ivi incluse registrazioni digitali e registrazioni con cellulari, tablets e smartphones o altro strumento.
CSE SRL si riserva il diritto di far cancellare immediatamente le registrazioni non autorizzate e di espellere dal Corso, senza preavviso e senza alcun rimborso, l’utente che venisse sorpreso a effettuare registrazioni non autorizzate.

11.3.
Al fine di ottenere l’attestato finale del Corso è obbligo dell’utente:

– Study the teaching materials available in the platform if any

– Attend classes
– Pass the final assessment test

11.4.
In caso di comportamento scorretto e inadeguato che turbi il normale svolgimento dei Corsi o arrechi danno alle strutture ospitanti (nel caso di lezioni in presenza), CSE SRL si riserva la facoltà di espellere immediatamente dai Corsi e di precludere l’ulteriore frequenza delle lezioni agli utenti e di richiedere il risarcimento degli eventuali danni da lui cagionati.

11.5.
Il Cliente, infine, non potrà cedere a terzi alcun obbligo o diritto originato dal presente Contratto, in assenza di preventiva autorizzazione scritta, rilasciata ad insindacabile giudizio dell’ente erogatore e comunicata dal medesimo a mezzo raccomandata A/R o pec.

ARTICLE 12 – MANAGER’S RESPONSIBILITY

12.1.
CSE SRL assicura che le informazioni e i materiali relativi ai Corsi erogati vengono elaborati, rivisti ed aggiornati con accuratezza, completezza ed adeguatezza, grazie anche all’attività di supporto e consulenza specialistica offerta da professionisti altamente qualificati, nell’attività di progettazione e realizzazione del materiale didattico.

12.2.
Tuttavia, CSE SRL resta esonerata da qualsiasi responsabilità contrattuale e/o extracontrattuale, ad eccezione del dolo o colpa grave, per i danni diretti e indiretti che:

– the Client itself or third parties may suffer in connection with or in dependence of the provision of the training service, or as a result of the interruption of operation;
– the Customer himself or third parties can in any way blame for the failure of the telecommunication network operator to provide connectivity or even for the user’s recourse to the use of connectivity (not high-speed) technically incompatible with the service as well as for the failure to use the Training Course as a result of defects found by the user in the use of the same if this was due to the failure to meet the minimum system requirements referred to in Art.
4 , the verification of which is the responsibility of the user;
– third parties cause by unlawful access to the Online Training Course, due to the user’s lack of caution in the safekeeping of the login and password assigned to him, or due to the absence of other security measures that the Consumer is required to take.

12.3.
In nessun caso CSE SRL sarà ritenuto responsabile:

– of the malfunctioning of the Service resulting from failures, overloads, interruptions of telephone lines, power lines, or referring to the Internet network;
– for third party failures that impair the fruition of the Service, including, but not limited to, slowdowns in speed or failure of the telephone lines and processors that handle telematic traffic between the user and the educational platform from which the Service is provided;
– for any fraudulent and/or improper use of credit cards by the Customer.

12.4.
CSE SRL, inoltre, non potrà essere ritenuto responsabile per inadempimenti alle proprie obbligazioni derivanti da cause non ragionevolmente prevedibili, da impedimenti oggettivi che esulino dalla sfera del proprio diretto ed immediato controllo o da cause di forza maggiore.

ARTICLE 13 EXCEPTION TO THE RIGHT OF WITHDRAWAL

13.1 The Consumer expressly agrees to lose the exercise of the right of withdrawal pursuant to Art.
59, first paragraph, letters a) and o), of Legislative Decree September 6, 2005 no.
206 from the moment of the execution of the contract having as its object the supply of digital content by means of a non-material support.
The Consumer expressly accepts that the execution of the contract means the first access in the platform (email and password chosen during the registration phase) or the sending to the Consumer of the username and password (in the case of the purchase of elearning courses), as from that moment the content becomes fully usable and available.”

ARTICLE 14 – LEGAL TERMINATION OF THE CONTRACT

14.1 All obligations previously assumed by the Customer, as well as the guarantee of the successful completion of the payment made by the Customer, are essential and relevant so that the failure of the Customer to comply with any one of them will result in the legal termination of the contract.

ARTICLE 15 – APPLICABLE LAW – PLACE OF JURISDICTION

15.1.
Il contratto sottoscritto tra il Gestore e il Cliente è regolato dalla legge italiana.
Per tutto quanto non espressamente previsto nelle presenti Condizioni Generali di Contratto si rimanda alle disposizioni di cui alle sezioni da I a IV del capo I del D.lgs.
06/09/2005 N° 206 (Codice del Consumo).

15.2.
Per le eventuali controversie in merito all’applicazione, interpretazione, esecuzione e risoluzione delle presenti condizioni generali di contratto, se non risolte amichevolmente, sarà esclusivamente competente il Foro di Massa, salvo il caso in cui il Cliente abbia agito e concluso il contratto in qualità di Consumatore per scopi estranei all’attività imprenditoriale o professionale svolta; in tal caso sarà esclusivamente competente il Foro del luogo dove il Cliente ha la propria residenza o domicilio, se ubicati sul territorio dello Stato italiano.

ARTICLE 16 – LEGAL CLAUSES

16.1.
Le parti dichiarano di aver preso visione delle presenti condizioni generali di contratto.

16.2.
Le obbligazioni e gli impegni derivanti dalle presenti condizioni generali che per loro natura spieghino efficacia anche dopo la scadenza, la risoluzione o il recesso (consentito esclusivamente nei limiti di cui all’art. 14 del presente contratto) dal contratto rimarranno validi e operanti anche dopo tale data fino alla loro soddisfazione.

Last updated: 16/07/2024